pátek 2. března 2018

Report


The Offenders & The Chancers - (24.2. 2018) Plzeň - Buena Vista

Musím říct, že na to jak byl začátek letošního roku na akce a koncerty dost skromný, tak únor vše vynahradil. V polovině února zavítali do Prahy Lions Law z Francie společně s německými Aggresive za podpory domácích Crossczech a pardubických Proi!ektů. Týden na to se konala další akce, kterou by bylo škoda vynechat, tentokrát ale mimo Prahu. Jelikož moje "konexe" sahají až do Plzně, zlanařil jsem "Přistěhovalce", který dostal propustku od manželky a vydali jsme se směr hlavní město piva, kde už nás očekával náš dlouholetý kámoš "Asta", který nám poskytnul nocleh. Chancers jsem viděl nedávno, když předskakovali Mr. Symaripovi koncem prosince ale Offenders jsem měl možnost vidět po zhruba 6 letech, od té doby nahráli hromadu nového materiálu, který jsem ještě neměl možnost slyšet naživo, proto jsem neváhal ani minutu a bylo hned jasno, co s víkendem. Koncert je ohlášený na 21:00 v klubu Buena Vista, kde už se párkrát odehrál plzeňský northern soul allnighter, pod taktovkou DJs z Pilsen Owls of Soul. Krátce před osmou vyrážíme na místo konání. Po cestě si všímám jedné zásadní věci, na to, že je sobota večer na ulici ani živáčka, nevím třeba se v Plzni kalí v neděli? Dorážíme na místo, kde jak zjišťujeme není ještě ani noha a celá akce se teprve připravuje a tak jsme ze sálu "vykázáni" se slovy "kdo jste?" a posláni do vedlejšího baru, kde by člověk slyšel i trávu růst. Tudíž náš stůl se okamžitě stává tím nejhlučnějším. Zhruba po deváté hodině se začíná klub pomalu plnit, i když na můj vkus lidí mohlo být klidně víc. Vstup za příjemných 190 kč, což je cena, která by v Praze patřila do kategorie science-fiction. Jako support vystupují Chancers, kteří už skoro rok a půl hrají bez Simona, který co si budem nalhávat, byl ikonou kapely a Chancers byli hlavně Simon. Nicméně musím říct, že Marco zastal post zpěváka celkem obstojně a kdo má Chancers naposlouchané trochu víc, tak ví, že za mikrofonem se objevil čas od času už v minulých letech (alespoň na deskách). Chancers zahráli více méně standartní set, jako na konci prosince v Crossu, proto bych se opakoval. Za zmínku stojí snad jen to, že po letech zazněl song Recombine z jejich druhé desky Friendlyfire, který jsem ani já neslyšel asi tak 150 let. Samozřejmě, že ke konci nechyběly covery Police & Thieves od The Clash a jejich poslední novinka Fight Dem Back, což je vlastně taky cover. Pár přídavků a konec.... Ani nevím jak jejich vystoupení hodnotit? Chancers prostě umí i bez Simona! My se opět přesouváme hlučit do "tichého" baru, kde už po asi čtvrtém cidru přecházím na normální palivo - pivo. Zhruba po dvaceti minutách nastupují Offenders. Těžko říct, jestli se o nich dá ještě mluvit jako o italské kapele, když z původních členů zůstal jen bubeník a zpěvák/kytarista a celá kapela už několik let působí v Berlíně. Na druhou stranu jde o detail, důležité je, že v lednu vydali nové album Heart Of Glass, které se jim na rozdíl od totálně odfláknuté desky X z roku 2015, celkem povedlo, takže jsem byl hodně zvědavý jak se předvedou. Offenders se na koncert vybavili ve vší parádě, na stěně za podiem vysela obrovská plachta s nápisem Offenders, což byl vlastně přebal jejich nové desky a od chvíle, kdy jsem je viděl naposled chybí klávesák, takže teď už jde opravdu jen o skank'n'roll :D K jejich vystoupení bych v podstatě neměl jedinou výtku, až na jednu jedinou, která se týká zvukaře, který si asi neuvědomil, že i když jde o ska, tak
přecejenom Offenders jsou kapela založená hlavně na kytarách a ne dechách a tak celý koncert byla druhá kytara těžce podzvučená a skrytá někde v pozadí. Jinak předvedli kvalitní show plnou mixu 2tonu, rock'n'rollu a punku, jak se na Offenders sluší a patří. Zazněli jak starší věci jako např. Psycho Jorney, Coventry Rebels, Time For Glory, Berlin Will Resist ale i ty novější, jako např. St. Pauli a samosebou nezapoměli ani na nové fláky z aktuální desky, za mě nejlepší byla Fallin', ze které podle mě bude jejich další hitovka, i když na druhou stranu, v tom množství alb, které vydali za těch víc, jak 12 let se stejně rychle ztratí. Hodně velkou radost mi udělali songy z jejich pravěku Action Reaction a hitovka největší na kterou si zahulákalo hodně lidí v publiku Hooligan Reggae. Musím zmínit jeden rozdíl, který vidím oproti Praze, nechci aby to vyznělo, že je Praha ve všem a za všech okolností lepší, ale pokud srovnám celkovou atmosféru a nadšení lidí, tak Plzeň mi přišla trochu, jako kdyby tady chípnul pes. Možná to bylo i prostorem, protože Buena Vista je celkem velký sál a menší množství lidí se tu prostě rozprostře a tak vlastně není možnost aby se vytvořil větší kotel, jako když stejné množství lidí narvete do prostoru jakým je např. pražská Sedmička. Na druhou stranu nechci plzeňákům křivdit a tvrdit, že by stáli jak solný sloupy a koncert si neuměli užít to určitě ne. Co bych na Offenders ještě pochválil, je to, že hlavně hrají a nekecají, jako v případě saxofonisty z Chancers, který toho mezi jednotlivýma trackama nakecá hodně. Na tuhle adresu byla vtipná uštěpačná poznámka z publika, kdy někdo zahlásil: "Dělej hraj vole, tady nejsi na Mighty Sounds". Největší pecka ovšem přišla na konec. Potom co si publikum vyřvalo přídavek, přišli Offenders s nášupem v podobě ska verze White Riot od The Clash ale korunu tomu nasadili až punkovou verzí Tainted Love od Glorie Johnes, kterou většina lidí zná spíš ve verzi od Soft Cell. V životě by mě nenapadlo, že se dá tahle skvělá soulová pecka předělat do punku a už vůbec by mě nenapadlo, že může znít tak "brutálně". Jen škoda, že na žádné z jejich desek jí nenajdeme, protože nahrání by si určitě zasloužila. Offenders nezklamali ani tentokrát, dostal jsem přesně to, co jsem čekal. Pro mě je ta kapela do určité míry jedinečná a jejich přístup ke ska, i když se může někomu zdát, že jde jen o obyčejný skapunk, mi příjde hodně originální a jejich vystoupení stojí za to. Bohužel po koncertě se žádná pouštěčka nekonala, takže se většina osazenstva hodně rychle rozprchla, až v klubu nezůstal, kromě samotných Offenders vůbec nikdo. Dle slov "Asty" v Plzni prý jev celkem běžný, konec koncertu a tradá pryč... Poseldní tečkou bylo, když někdo na baru pustil Ska-P, což já osobně považuji za urážku veškteré muziky "na druhou dobu", takže dopijíme pivo a razíme taky pryč. Poslední zvláštností toho večera bylo, když jsem se musel registrovat jako "hráč herny", jen proto abych nám mohl v místním nonstopu koupit pár lahváčů na byt.

Žádné komentáře:

Okomentovat